במחקר שנעשה בקרב אלפי חברות בארצות הברית נתבקשו מנהלי החברות לדרג מה הדבר החשוב לדעתם לעובדים שלהם בעבודה?

 

המנהלים דירגו את השכר במקום הראשון, ולאחריו קביעות, קידום, תנאי עבודה טובים, עניין בעבודה, גיבוי מהמנהל, משמעת, הערכה, קידום מקצועי.

 

כאשר שאלו את העובדים של אותן החברות את אותה השאלה קיבלו תשובות שונות.

 

העובדים דירגו במקום הראשון הערכה מלאה לעבודתם לאחריה עניין בעבודה, שיתוף במידע שכר, קביעות, קידום, תנאי עבודה, גיבוי מהמנהל, משמעת ויחס.

 

פער זה מלמד אותנו כי חלק גדול מהמנהלים לא יודעים מה מניע את עובדיהם ומייחסים את הסיבה העיקרית לשכר.

 

אחד הדברים הבולטים שעולים מהסקר הוא עד כמה גדולים הפערים בין הרצונות והצרכים של המעסיקים לבין אלו של העובדים. 

 

שכר ותנאי העסקה אינם הרכיבים החשובים ביותר לעובדים במקום העבודה שלהם - 

 

כך נמצא בסקר חדש ורחב היקף שערך ארגון משאבי האנוש האמריקאי SHRM (Society for Human Resource Management) בקרב 600 עובדים בארה"ב (הסקר משנת 2014).

 

יחס מכבד לעובדים והערכה מדורגים בראש סדר העדיפויות – 72% מהעובדים דירגו פרמטר זה כהכי חשוב .

 

הפרמטר השני הוא אמון ותנאי העסקה הם רק בעדיפות השלישית.

 

מנהלים שואלים את עצמם איך לשמר ולהניע עובדים ?

 

לא רק על בסיס השכר שהם מקבלים אלא ממקום פנימי? איך לגרום להם לרצות בהצלחתה של החברה, כאילו הייתה זו הצלחתם האישית?

 

קיימת תפיסה מיושנת כאילו אסור לפרגן לעובדים יותר מידי, הם עלולים להתרגל לכך ולאחר מכן יהיה קשה להניע אותם. ההיפך הוא הנכון, עובד שמקבל חיזוקים חיוביים הוא עובד שטוב לו ובעל מוטיבציה גבוהה להביא את הארגון להצלחה.

 

 

שתפו את העובדים בהצלחה   ייצרו פעילות פנאי , טקס העובד המצטיין, הופעה תרבותית וקמת לפני ההופעה העניקו לעובדים המצטיינים שלכם  מגיני הוקרה איכותיים,

 

 מנהלי משאבי אנוש מוצלחים יוצרים בחברה פעילוית חברתית, יום גיבוש לעובדים שבו מחלקים את מגיני ההוקרה ונותנים למצויינות ערך.

 

שבחו את העובדים שלכם באופן תדיר. זהו את הפעולות המוצלחות וחזקו אותן באופן אישי ובאופן פומבי.

 

מצאו דרכים יצירתיות ומגוונות לתגמל אותם , הראו להם כי לעבודתם יש משמעות עבור הארגון. זכרו, בני אדם מעדיפים מלה טובה על פני כל סוג של גמול.

 

עובדים מחפשים בטחון תעסוקתי, עבודה מתגמלת , אפשרויות קידום ותנאי העסקה – אבל מעל הכל בנני האדם מחפשים הערכה מקצועית ליכולת שלהם.

 

מעסיקים שישלמו שכר גבוה לעובדים אך באותה עת יתייחסו אליהם בצורה גרועה או יתעלמו מהצרכים האחרים שלהם יגלו שהעובדים, במיוחד הצעירים שבהם – פשוט עוזבים. 

 

עובדים מצפים לפידבק ,הם רוצים לדעת אם הם עושים עבודה טובה ומצפים מהבוסים להגיד להם את זה.

 

למה זה כל כך חשוב .. מה עובדים רוצים ?

 

מחקרים מראים שהעובדים המצטיינים בארגון, ה-5% בעלי הביצועים הטובים ביותר, הם בעלי תפוקה גבוהה ב-400% מאשר עובד ממוצע. כלומר, עובד אחד מהעובדים המצטיינים שווה לארגון כמו 4 עובדים ממוצעים.

 

החשיבות של שימור העובדים הללו עבור ארגונים היא אדירה.

 

בצבא זיהו את הנושא הזה כבר לפני הרבה שנים ואלפי חיילים וקצינים עוברים מסלולי הכשרה מייגעים ותובענים בשביל לענוד סיכה שעולה כמה סנטים על דש הבגד שלהם.

 

הסימליות של הסיכה והדרגות והצבעים של הכומתות באים כולם מאותו מקום של הכרה במה שהם מייצגים ואיזו מסורת וכבוד יש מאחורי הסמל הזה.